/> آینده سئو! - پدرام سئو

آینده سئو!

 در وبلاگ

استراتژی های پیشرفته جستجوگرها برای سال ۲۰۱۸ و آینده سئو

پایه ها و اساس بهینه سازی موتور جستجو هرگز تغییر نمی کند. شما فقط ۳ چیز برای کار دارید: محتوای، لینک ها و اندازه گیری ها . محتوا ابتدا باید باشد؛ پیوندها و اندازه گیری باید با هم ترکیب شوند. افرادی که بی صبر هستند یا معتقد به کیفیت محتوای خود ندارند، لینک سازی خواهند کرد به جای آنکه منتظر متن شان باشند. به معنای واقعی کلمه، بیش از ۲۰ سال است که مبانی بهینه سازی موتورهای جستجو تغییر نکرده است. در دورنمای آینده سئو که بررسی می شود گمان نمی رود که خیلی هم تغییر کند البته با توجه به سرعت رشد تکنولوژی های اینترنت محور.

 متخصصان SEO کار خود را براساس استراتژی ها، روش ها و منابع خود متمایز می کنند. در طول ۲-۳ سال گذشته شاهد شکاف تدریجی بین سه گروه اصلی از بهینه سازی موتورهای جستجو “مدارس تفکر و اندیشه ها” هستیم:

  • شرکت های بزرگ سئو به سمت استفاده از ابزارهای تحلیل داده های بزرگ (Big Data) و تحلیل های به صورت پیش بینی.
  • شرکت های با بودجه محدود، به محتوای بزرگتر و پیچیده تر و تجزیه و تحلیل محدود
  • سئو سیاه به استفاده از ابزارهای تولید محتوا اتوماتیک و لینک سازی 

به عنوان یک مشاور سئو همیشه تاکید کرده ام که حواستان باشد تقریبا همه افراد مجبور به انطباق با رشد بازار تلفن همراه شده اند؛  اما بسیاری از استارت آپ ها یک شکاف در پوشش دسکتاپ ایجاد کرده است. اگرچه گوگل در ابتدا به صفحات منطبق با موبایل رتبه می دهد و لی این دلیل نمی شود که از Desktop غافل شد. و ممکن است سال ها قبل از “دو وب” دوباره توسط رابط کاربری(UI) بهتر دوباره متحد شوند. نیاز به یک “وب موبایل” و یک “شاخص وب سایت تلفن همراه” تنها با این واقعیت ایجاد می شود که تلفن های هوشمند دارای چنین رابط کاربری نامناسب و بدرد نخوری هستند. تکنولوژی های جدید شروع به ظاهر شدن می کنند که در نهایت می تواند ما را از این شبکه بی سیم موبایل و رایانه جلوگیری کند.

آینده سئو با توسعه بیشتر رابط کاربری (UI)

ایده های جدید از گوشه های معمولی نمی آیند. همه بازیکنانی که ترافیک تلفن همراه را در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ثمر رساندند، شروع به حفاری خواهند کرد آن ها بار دیگر نمام تلاش شان را خواهند کرد. آنها سعی خواهند کرد تا از دستاوردهای خود و بهبود بخشیدن به رابط کاربری که بر روی آنها تمام محصولات و فعالیت خود را قرار داده اند، محافظت کند. این به این معنی است که برای اکثر اوقات، هر کس به شما نیاز دارد که «در سال ۲۰۱۷ به سمت چپ / راست ضربه بزنید، در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داد.

بهتر است این طور بگویم در آینده سئو خیلی رقابتی تر از الان خواهد شد و با این تکنولوژی فعلی همچنان سال ها ادامه پیدا خواهد کرد چون تجارت از اینترنت به شدت گسترش می یابد!

البته، بسیاری از مردم در مورد جستجوی صوتی هیجان زده هستند. من مطمئن نیستم ۲۰۱۸ سال سیستم صوتی فعال خواهد شد. برخی از چالش های جدی وجود دارد که هنوز با این سیستم ها حل نمی شود. برای یک چیز، آنها خیلی “تلفن همراه” نیستند. بله، شما می توانید با تلفن هوشمند خود صحبت کنید، اما آنچه شما نمی توانید به راحتی انجام دهید این است که با داده های خود صحبت کنید.

موتورهای جستجو ممکن است سعی کنند از این مانع برای ما عبور کنند، اما SEO ها تحت تاثیر “تجربه داده های تلفن همراه” تا زمانی که موتورهای جستجو برای شناسایی و فراخوانی وب سایت ها و برنامه های سازگار با MDE ندارند تحت تاثیر قرار نمی گیرند. واقعیتی که می توانید وارد حساب کاربری خود شوید، از تلفن هوشمند یا رایانه رومیزی خود، اطلاعات خود را به صورت تلفن همراه ایجاد نمی کنید. این فقط به این معنی است که شما چندین واسط دارید. داده های “تلفن همراه” که به آن اشاره می کنم، همه چیزهایی است که توسط کاربر ایجاد می شود زمانی که با دستگاه های تناسب اندام هوشمند خود، تلفن های هوشمند خود راه می اندازید، همانطور که ماشین های هوشمند خود را می رانید.

برای استفاده درست از تمام این داده ها شبکه یا نتورک باید خود را مجددا پیکربندی کند. گره ها در داخل نتورک (همه دستگاه های شما) باید یک گره مجازی ایجاد کنند که از یک بخش نتورک منفصل شود و دوباره به قسمت دیگری از شبکه متصل شود. هنگامی که ما برنامه های وب و تلفن همراه داریم که می توانند با این نوع رفتار ادغام شوند، به نوع جدیدی از فهرست جستجو نیاز خواهیم داشت.

برای دریافت از اینجا به آنجا نیاز به آزمایش است. در جستجوی فناوری های جدید هستید که چیزهای عجیب و غریب را انجام می دهند. آزمایشات قبلا آغاز شده است. ما بعضی از تحولات جالب را در خبرنامه SEO Theory Weekly دنبال کرده ایم.

رابط های جدید باید بصری تر شوند. ایجاد یک تجربه بصری در دسکتاپ آسان است. ایجاد یک تجربه رابط کاربری مشابه در گوشی های هوشمند پیچیده تر است. ظهور شبکه های ۵G تلفن همراه، که در سال ۲۰۱۸ ظاهر می شود، باید به آزمایش های جدید در طراحی رابط ها منجر شود. متاسفانه ممکن است ۲۰۱۹ قبل از اولین گوشی هوشمند ۵G در دسترس قرار گیرد. اما من فکر می کنم این فقط مسئله ی زمان است که تکنولوژی ۵G در دستگاه های دیگر نشان داده شود. ما به شدت به لپ تاپ ها نیاز داریم. ۵G به شما توانایی دانلود کل فیلم را ظرف چند ثانیه خواهد داد. تصور کنید که چه نوع تجربیات تعاملی را می توانید از طریق یک سیگنال ایجاد کنید.

در آینده برای سئو و همچنین در سال ۲۰۱۸ یک انفجار محتوا های سئو وجود خواهد داشت!

دلایل متعددی وجود دارد که شما محتوای بیشتری ( و یا احتمالا کمتری) را در سال ۲۰۱۸ مشاهده خواهید کرد. مطمئنا، همه ناشران محتوای معمول، به دنبال استراتژی خود ادامه خواهند داد. اما برای اکثر بازاریابان غربی، یک جهان سوم برای اینترنت در حال ظهور است که شروع به توسعه یک بازار تجاری جدی می کنند. آفریقا و خاورمیانه هر دو بیشتر درگیر بازاریابی بین المللی می شوند. من معتقد نیستم که بسیاری از این موارد را به زبان انگلیسی خواهیم دید، زیرا فرانسوی زبان بین المللی مهم در هر دو منطقه است. آنچه که ممکن است افزایش همبستگی زبان انگلیسی بین بازاریابان اینترنت خاورمیانه و آفریقا و بازاریابان غربی را افزایش دهد، دور از گسترش یا جذب سرمایه های غربی در بازارهای در حال ظهور است.

روزی که هر کس سرمایه گذاری می کند و بحث خود را در رابطه با بازاریابی سوم جهانی به کیوا می گذارد، در حال غروب است. شما ممکن است شروع به دیدن برخی از بازیکنان جالب از این بازار خارج در کنفرانس های صنعت، در یوتیوب، و در مکان های دیگر که در آن مردم عقل و تجربه بازاریابی را تغییر می دهند. آمریکایی ها ده سال پیش به بازار هند که در حال ظهور بود اعتنا نداشتند. شاید آنها بهتر بادبازاریابان آفریقایی و خاورمیانه برخورد کنند. چیزی که فضا هنوز کم دارد یک پل ارتباطی بین بازاریابان تهاجمی آمریکایی و صدها میلیون مشتری است که در آفریقا و خاورمیانه زندگی می کنند. شما هنوز نمیتوانید برای برنامه های وابسته در این کشورها ثبت نام کنید و به دلار پرداخت شود. شبکه های تبلیغاتی، اگر آنها وجود داشته باشند، بسیار کوچک و محدود هستند.

 

محتوا رشد سریع بازارهای نوظهور را در اختیار خواهد داشت.نویسندگان بومی ممکن است چندین سال بتوانند شکوفایی کنند و کار کنند تا اینکه بازاریابان غربی راهی برای حمله به بازارهای آنها پیدا کنند. سئو کردن در کشورهای جهان سوم کم کم شروع می شوند و بازاریابان کشورهای جهان سوم برای توسعه منابع خودشان، سایت هایشان شروع به جستجو از منابع کشورهای غربی می کنند.

 

 منتشر شده در تاریخ ۱۵:۵۱:۱۰ تهران ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ توسط پدرام سئو  چه زمانی ویرایش شده است: فعلا هیچ وقت!

#بهینه_سازی_سایت   #محتوا  

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید