/> هفت ابزار مفید بازاریابی اینترنتی که برای شکست دادن رقبا لازم دارید. - پدرام سئو

هفت ابزار مفید بازاریابی اینترنتی که برای شکست دادن رقبا لازم دارید.

 در بازاریابی اینترنتی

بازاریابی رقبا دغدغه هر کسی است که کسب و کاری را برای خود راه انداخته است. آنها می خواهند بدانند که رقیب های آنها چه فکری در سرشان دارند، و چگونه این فکرها را عملیاتی می کنند. آنها همچنین می خواهند بدانند که رقبای تجاریشان در اینترنت کدام روش ها را کار نمی کنند،متدشان چیست و مهم تر از همه چه پلنی برای رشد کسب و کارشان در اینترنت استفاده می کنند. من همیشه مشتری هایی داشتم که دوست داشتند در گوگل با کلماتی که خودشان دوست دارند بالا باشند اما در نتیجه بررسی هایی که می کردم رقبای آن ها در سئو روی کلماتی به مراتب بهتر و کارآمد تر سرمایه می کردند.

حتا در چند مورد به یاد دارم روی کلمه ای که کمتر رقبا سراغش می رفتند کمپین تبلیغات گوگل بسته بودند و فکر #نتیجه هم گرفته بودند. این روزها دیگر کمتر کسی برای خرید بلیط هواپیما کلمه بلیط هواپیما را جستجو می کند کلمه ای سنگین با رقابت زیاد! اما هستند شرکت هایی که روی کلمات سبک تر که ضریب تبدیل بالایی دارند سرمایه گذاری می کنند بگذارید یک مثال بزنم: خرید بلیط ارزان هواپیما! 

می بینید بررسی فعالیت رقبا تا چه حد می تواند شما را به موفقیت نزدیک کند. شما باید بفهمید اشتباه رقیب تجاری شما در اینترنت چیست تا در کسب و کار خود از آنها دوری کنید تا فروش بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

ولی حفظ جایگاه کسب و کار خود همتراز رقبا و هماهنگ کردن خود با حرکت های رقابتی کاری دشوار است و بدون ابزار مناسب هرگز این کار انجام نمی شود. شما اگر تصویر کاملی از ابزارهای مورداستفاده رقبای خود در دست نداشته باشید، نخواهید توانست از اطلاعات کسب کرده خودتان استفاده کنید.

در اینجا هفت ابزار مفید برای ردیابی، آنالیز و شکست رقبا به شما معرفی می شود که در کنار اطلاعات جمع آوری شده شما از رقبا می تواند یک استراتژی منطقی به شما بدهد تا همه زمینه های رقابتی را پوشش دهید.

clickcease (کلیک های جعلی): پیدا کردن ریتم اشتباه های رقیب خود

این یکی محشر است. مچ ها خیلی ها را باز می کند البته رایگان نیست منتها راست اش را بخواهید ارزش اش را دارد یک ضد تقلب به تمام معناست. چگونه؟ خب حتما دیدید و شنیدید فلان سایت کلیک خور خوبی دارد رتبه آلکسای بهتری دارد اما تعجب کردید مثل من شگفت زده شدید  چگونه یک سایت که کارش فروش محصول خیلی ساده ای مثل دیزی سنگی است کلیک خور خوبی دارد؟ مگر مجله پزشکی است؟ شگفت زده خواهید شد که بدانید بسیاری از شرکت های بزرگ برای صرفه جویی در بودجه PPC خود از روش های خدمات کلیک جعلی استفاده می کنند. کاربران به اجبار بر روی این موارد کلیک می کنند و این گونه است که آمار بازید سایت آنها بالا می رود. در حالی که همه ما می دانیم که این بازدیدها واقعی نیستند و همه از طریق یک تقلب به دست آمده اند.

معرفی سایت ClickCease

از طرف دیگر این کلیک های جعلی همیشه در حال خود زنی هستند. شاید این کلیک های تقلبی در ابتدا بتوانند بر روی برند شما تاثیر بگذارند، اما باید بدانید که این کلیک ها توسط ربات ها و اعداد پیچیده ای هدایت می شوند که اگر تغییر کنند می توانند آسیب های جدی به سایت شما وارد کنند. شما باید جلوی این کلیک های فریب دهنده را بگیرید. شما با ابزار ClickCease می توانید تمامی این کلیک های تقلبی را در سایت های رقبای خود شناسایی کنید.

Spyfu: ابزاری برای نظارت بر روند سئو و تاکتیک های PPC رقیب

سایت Spyfu ابزاری است که می تواند داده هایی درباره عملکرد رقیب های شما در اختیارتان می گذارد. شما با کمک این ابزار اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی محتواها، کلمات کلیدی برتر، رزومه رنکینگ سایت رقیب، لینک دهی های داخلی و غیره به دست می آورید. همینطور می توانید درباره کلمات کلیدی جدیدی که رقبای شما متوجه آنها در سایت خودشان می شوند مطلع شوید و نحوه لینک دهی رقبای خود را با آن بررسی کنید.

در واقع این ابزار یک ابزار جاسوسی بر روی عملکردهای رقیب تجاری شما است که به شما اجازه می دهد تا گزارش کاملی از کلمات کلیدی سودمند آنها به دست بیاورید. شما می توانید تمامی معیارهای انتخاب آن کلمات را بررسی کنید و با کلمات کلیدی مورداستفاده خودتان مقایسه کنید.

سپس می توانید یک استراتژی بهتر رقابتی در برابر آنها بگیرید. وقتی که برای اولین بار در مورد این ابزار شنیدیم، خیلی به آن شک داشتم، اما با استفاده مکرر از آن به این نتیجه رسیدیم که یک ابزار ارزشمند برای رقابت با دیگران است. هر چند بعضی از آدرس بار های فارسی را درست نمی تواند نشان بدهد ولی وقتی چندین سایت را با هم بررسی می کنید متوجه می شوید که ابزار بدی نیست ولی خب به یاد داشته باشید این ابزار مثل هر ابزار دیگر به شما فقط داده های خام ارائه می کند و این وظیفه متخصص بازاریابی اینترنتی شماست که تحلیل های لازم را ارائه دهد اگر خودتان دستی بر آتش دارید که فبها!

BuzzSumo:  ابزاری برای نظارت بر بازاریابی محتوا رقبا

همه سئو کارها با ابزار BuzzSumo آشنایی اجمالی دارند ما نمی خواهیم درباره آن حرف بزنیم. آنچه می خواهیم به شما یادآور شویم این است که این ابزار برای استفاده از روش های پیچیده تر برای نظارت بر رقبایتان فوق العاده است.شما با این ابزار می توانید تمامی فعالیت های رقبای خود را در شبکه های اجتماعی کنترل کنید. شاید خیلی فکر کنند که این ابزار فقط به درد کنترل شبکه های اجتماعی می خورد و کارکرد دیگری ندارد، باید بگوییم که اینگونه نیست.

معرفی سایت buzzsumo

معرفی سایت buzzsumo

شما با این ابزار خواهید توانست دید بهتری به بازاریابی محتوای رقبای خود داشته باشید و از این بازاریابی محتوا در سئو خود استفاده کنید. شما می توانید زوایای مختلف یک محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط رقیب های خود را در شبکه های اجتماعی آنالیز کنید و برای محتواهای تولیدی خودتان چشم انداز دقیق تری را نشانه بگیرید.

Majestic: یک سایت برای نظارت و آنالیز لینک های رقابتی

رقبای شما چگونه لینک های خودشان را ایجاد می کنند؟ افراد درباره آنها چطور صحبت می کنند؟ آیا فرصتی برای شما در این کسب و کار وجود دارد؟ یا اشتباهاتی هست که شما از آنها چیز زیادی یاد بگیرید؟ به دنبال لینک های رقبای خود باشید. این بهترین راه برای محافظت از تلاش های بازاریابی خود و هماهنگی خود با رقبا است.

معرفی سایت majestic

معرفی سایت majestic

 

Majestic یک پلتفرم آنالیز بسیار خوب است که دارای امکانات تحقیقی قدرتمندی بر روی لینک های رقبای شما است. البته یک چند وقتی است به کسانی که رایگان سراغش می روند کنسی نشان می دهد و اذیت می کند!

Sentione:وقتی که می خواهید بر نام تجاری خود و رقبا تسلط داشته باشید

Sentione یک پلتفرم مفید برای شماست تا بدانید مردم درباره برند تجاری شما جگونه صحبت می کنند. کار از این بهتر سراغ دارید؟ آیا نام تجاری شما توانسته مردم را درگیر کند؟ آنها نام تجاری شما توانسته با مردم ارتباط برقرا کند؟ جواب این سوال ها را می توانید در ابزار Sentione بدانید.شما با کمک این ابزار می توانید شکایت های مردم از محصولات شما را بدانید. شما با دانستن آنچه مردم و کاربران درباره برندهای تجاری رقبای شما می گویند می توانید یک قدم جلوتر حرکت کنید و شما آن اشتباه ها را انجام ندهید. آیا رقبای شما نیاز به اصلاح هایی در محصولات خود دارند اما از آن باخبر نیستند؟ شما می توانید زودتر از آنها از این نیازها مطلع شوید.

معرفی سایت Sentione

Kompyte: صفحات مهم سایت های رقیب خود را تماشا کنید.( دیدن تغییرات)

آیا بهتر نیست بدانید که رقبای شما چه تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کرده اند؟ یا اگر آنها یک ویژگی جدید به سایت شان اضافه کرده اند از آن باخبر شوید؟ یا چه کمپین های بازاریابی جدیدی را آغاز کردند؟

Kompyte به شما اجازه می دهد تمام این موارد را در زمان واقعی نظارت کنید تا بتوانید دومین تغییر را شما بر روی سایت خود انجام دهید و به این ترتیب به تغییرات رقیب تان واکنش نشان دهید. شما همچنین می توانید رتبه بندی جستجو خود را در این ابزار تماشا کنید و حتی مطالب خود را در زمان واقعی آنالیز کنید.

Owletter: ایمیل های رقبای شما را آنالیز می کند.

ما در ابتدا در مورد این ابزار شک داشتیم، زیرا به نظر می رسید خیلی خوشبیانه باشد و شاید درست نباشد. همکاران ما به مدت زیادی در کمپین های ایمیل کار کرده اند و توانایی دقیق آنالیز آنها را داشته اند. به همین خاطر امکان درست بودن این ابزار کمی مشکوک می زد. اما ما بعد از استفاده از این ابزار کاملا شگفت زده شدیم و متوجه شدیم که Owletter برای نظارت بر نظرسنجی های محتوا کاملا فوق العاده عالی است.
اگر شما ابزارهای دیگری را برای شناسایی بازاریابی رقبا می شناسید خوشحال می شوم این فهرست را تکمیل تر کنید و آن را با ما به اشتراک بگذارید.

#آنالیز_رقبا      #شکست_رقبا   #بالا_بردن_برند_تجاری     #

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید