سئو » بازاریابی اینترنتی » تعریف بازاریابی اینترنتی

تعریف بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین، فرایند ترویج کسب و کار، نام تجاری، محصولات و خدمات آن بر روی اینترنت است که با استفاده از ابزارهایی به آمار بازدید و فروش آن کسب و کار کمک می کند.

همان طور که بالا هم نوشتم بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح بسیار فراگیر است که شامل طیف وسیعی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی در بستر وب و اپلکیشن می شود – از جمله محتوا، ایمیل، جستجو، رسانه های تبلیغاتی و غیره. با این حال، امروزه بازاریابی اینترنتی با “بازاریابی محتوا” همخوانی بسیاری دارد.
اینجا یک چیزی را روشن کنم: یک عکسی که مفهوم تجاری شما را برساند یا یک فیلم در مورد فعالیت های شما یا یک مقاله در مورد محصول شما می تواند محتوا تلقی شود وقتی از بازاریابی محتوا حرف می زنیم ذهن تان فقط به سمت تولید مقاله نرود لطفا!

علت این که اینجا بازاریابی محتوا بولد می شود! ( اصطلاح برو بچ فعال در این زمینه) آن هم این است که بازاریابی محتوا، بازاریابی اینترنتی برای امروز و آینده است. رویکرد بازاریابی محتوا بر روی ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار متمرکز شده و مخاطبان را به طور مشخص تعریف و آنها را حفظ می کند و در نهایت به مشتریان دایمی تبدیل می نماید.”

بازاریابی محتوا (یا بازاریابی واردشونده) برعکس تبلیغات سنتی (بازاریابی خارج شونده) است و در ارتباط مستقیمی با الگوها و عادات نسل جدید دارد. نسل جدید دوست ندارد فریب بخورد، آگهی های مزاحم را بلاک می کند و به سختی پای تبلیغات تلویزیون می نشیند.

بازاریابی محتوا، محتوایی را ارائه می دهد که به کاملا موردنیاز ما هستند و بالاخره روزی فرا خواهید رسید که ما به آن نیاز خواهیم داشت.

بازاریابی محتوا در مقابل تبلیغات سنتی

در بازاریابی محتوا ما شاهد سیر تکاملی هستیم که در قالب چیزهای مدرن به مشتری عرضه می شود و کاملا امتحان خود را پس داده و توانسته به موفقیت برسد. شما هم می دانید من هم می دانم که فروش به صورت سنتی دیگر جوابگو نیست. چرا؟

تبلیغات سنتی بر روی ارسال پیام به مصرف کننده متمرکز است تا آنها را برای خرید مشتاق کند. این پیام ها برای مصرف کننده امروزی کاملا خسته کننده و مزاحم است. همه ما از دست پیامک های سر ظهر فلان قالیشویی به تنگ آمده ایم. از هر هزار نفری که پیامک قالیشویی دریافت می کنند به نظر شما چند نفرشان همان لحظه یا همان روز یا همان هفته می خواهند سفارش فالی برای شستن بدهند که شماره ارسالی را ذخیره کنند؟!

تنها کاری که مصرف کننده با این پیام ها می کند انسداد و متوقف کردن آنهاست. این فقط شامل پیامک نمی شود همه ما مجله های تبلیغاتی را که دم در مجتمع ها ریخته می شود یا دم مغازه ها داده می شود نادیده گرفته ایم.
حتا نمونه تست ادکلنی که در مترو به ما داده می شود هم نمی تواند ما را زیاد جلب کند. هنوز باورش مشکل نیست اما بازاریابی سنتی در بسیاری از جبهه ها یک روش زاید و  زیان ده محسوب می شود.

شاید بگویید که نه اینگونه نیست، شاید بتوانید جلوی تماس رو در رو و چشمی را بگیرید اما تبلیغات سنتی همچنان پایدار است و به کارش ادامه می دهد.

درست است تنها کاری که شما برای پایداری تبلیغات سنتی می توانید انجام دهید این است که مخاطب خود را هر روز با آگهی های تلویزیونی، بیلبوردها، تبلیغات مجله، تبلیغات رادیویی و تبلیغات بنر اینترنتی بمباران کنید.

ممکن است تبلیغات در بعضی از مکانهای استراتژیک عمل کند. اما کاربران اینترنت تا می توانند خودشان را از اینگونه تبلیغات دور نگه می دارند و تمایلی به دیدن آنها ندارند تا چه برسد که بخواهند آنها را خریداری و مصرف کنند. این دقیقا همان چیزی است که اتفاق می افتد.

براساس گزارش «PageFair»، 615 میلیون دیوایس در حال حاضر از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند. علاوه بر این، استفاده از بلوک کننده های تبلیغاتی تنها در سال 2016 به میزان 30 درصد افزایش داشته است. شما این را می دانید، من هم می دانم، همه آن را می دانند. پس چه کسی را داریم گول می زنیم.

  • تبلیغات سنتی آزار دهنده است

آنچه تبلیغات سنتی به مشتری ارائه می دهد آن چیزی نیست که مصرف کننده امروزی بخواهد درباره آنها مشتاق باشد و درصدد دنبال کردن آنها باشد. به جای کسب و کارهایی که خودشان را در رخ مصرف کنندگان می کشند، نیاز به رویکردی متفاوتی است. بازاریابی محتوا دقیقا همان رویکرد متفاوت است.

برندها و بازاریابی هایی که مصرف کننده های جدید استفاده می کنند، دارای محتوایی هستند که به آنها آموزش می دهد، الهام بخش، راهنمای آنهاست. مشکلشان را برطرف می کند. با کمی جستجو می توانند این محتوا را در اینترنت به راحتی پیدا کنند بدون اینکه اجباری در کار باشد.

اگر چشم اندازهای محتوا مفید و به دردبخور باشد، راه خودشان را به سمت آینده نیز پیدا خواهند کرد. در نهایت، مصرف کنندگان می توانند نام تجاری موردنظر را با محتوای آنها در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و اینگونه محتوا را به افراد دیگری پیشنهاد بدهند.

در بازاریابی محتوا برخلاف تبلیغات سنتی اعتماد جعلی نیست، اقتدار و زوری حاکم نیست و ارتباطات اتفاق می افتد. همه این عوامل باعث می شوند تا محتوای موردنظر طرفدارهای وفاداری پیدا کنند و فروش محصول یا خدمات را با خود به همراه داشته باشد. همه موارد بالا با ارزش دادنبه کاربران اتفاق می افتد. شما به آنها ارزش قایل می شوید و آنها پاداش شما را می دهند. این چیزی است که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی / بازاریابی محتوا را شکل می دهد.

چرا بازاریابی اینترنتی؟

اکنون که درباره بازاریابی اینترنتی می دانید، شاید متوجه شوید که چرا این نوع بازاریابی در همه جا اعتیادآور نیز است. به این دلیل که اصلا بر اساس اعتیاد کاربران بنیان گذاشته است. بازاریابی اینترنتی بارها و بارها این موضوع را اثبات کرده است.

برخی از آمارها از سراسر اینترنت وجود دارند که بیانگر دلایل استقبال مخاطبان به اینترنت / بازاریابی محتوا است.

آمارها نشان می دهند که تا سال 2019، بازاریابی محتوا به عنوان یک صنعت 313 میلیارد دلاری ارزشمند خواهد شد.

91 درصد کسب و کارهای قوی آن را به منزله یک تاکتیک مهم بازاریابی قبول کرده اند.

بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی، در بیرون از منزل اتفاق می افتد، اما نتیجه آن سه برابر بیشتر است.

اگر یک کسب و کار کوچک و یک وبلاگ در اینترنت داشته باشید، 126 درصد شاهد رشد کسب و کارتان نسبت به رقبای خود که هیچ وبلاگی ندارند خواهید بود.

اگر شما یک وبلاگ داشته باشید و مطالب تان را در آنجا منتشر کنید، به احتمال زیاد به صورت متوسط 434 درصد از صفحات ایندکس گوگل را به خودتان اختصاص خواهید داد، و این عدد بیشتر هم خواهد شد.

مزایای بازاریابی اینترنتی

شبکه ها یا کانال های ارتباطی آنلاین شاخه اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند. مزیت اصلی استفاده از شبکه های آنلاین برای بازاریابی یک کسب و کار یا محصول، قابلیت تعیین میزان تأثیر هر شبکه و نحوه دسترسی بازدیدکنندگان از طریق شبکه های مختلف به یک وب سایت است.

از بازدید کنندگانی که به مشتریان بالقوه تبدیل می شود، می توان ارزش هر یک از شبکه ها را مشخص کرد و برای جذب مشتریان بیشتر دست به کار شد.

از تجربه کاربری مشتریان و یا برنامه های تلفن همراه می توان موارد زیر آنالیز کرد:

کدام شبکه بازاریابی آنلاین توانسته بازدیدکننده ها را تبدیل به مشتری کند. این آنالیز می تواند دسترسی شما را به مشتریان بالقوه بیشتر کند و از لحاظ اقتصادی نیز در جذب مشتری به صرفه تر است.

کدام شبکه دسترسی بیشتری به شما می دهد تا مشتری های ثابت و دائمی را شناسایی کنید. شما می توانید مشتریانی که دوباره برای خرید اقدام کرده اند را بشناسید و برروی آنها سرمایه گذاری کنید. ایمیل مارکتینگ یکی از شبکه های ارتباطی است که در این مورد نقش بسیاری ایفا می کند.

کدام یک از مشتریان تعامل های قوی داشته اند و پتانسیل بالایی برای خرید از طریق نرم افزار و یا برنامه های تلفن همراه دارند، شما می توانید این مشتری ها را شناسایی کنید و در جهت فروش بیشتر محصولات خود با آنها تعامل داشته باشید.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

در زیر تعدادی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی را معرفی می کنیم که برای ایجاد و نگهداری یک برنامه بازاریابی آنلاین مفید هستند:

  1. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
  2. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  3. بهینه سازی موتور جستجو (سئو)
  4. نمایش آگهی و تبلیغات
  5. بازاریابی موتور جستجو (SEM)
  6. رویدادها و وبینارها
  7. تست A / B و بهینه سازی وب سایت
  8. بازاریابی محتوا
  9. بازاریابی تصویری
  10. آنالیزهای بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.