خدمات سئو یا خدمات seo یا خدمات بهینه سازی دارای یک معنی هستند و سئو کار حرفه ای از آنها استفاده می کند. در حال حاضر کسانی که برای شرکت یا کسب و کار خود نیاز به تبلیغات دارند, این کار را توسط موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می دهند. وقتی یک وب سایت با کلمه های کلیدی مخصوص به خود در رتبه های برتری در موتورهای جستجو قرار می گیرد, به خدمات سئو نیاز دارد تا آن رتبه را حفظ کند.

 

خدمات سئو چیست؟

در حالت کلی به همه کارهایی که در داخل و بیرون یک وب سایت برای رتبه بندی کلمات کلیدی آن وب سایت در صفحه های اول موتورهای جستجو و حفظ جایگاه آنها انجام می شود, خدمات سئو می گویند.

خدمات سئو یک پروسه عملیاتی است و تا زمانی که وب سایت ها وجود دارند باید این پروسه عملیاتی دنبال شود. شرکت سئوکاری که خدمات سئو را ارائه می دهد, برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ این کارها را انجام می دهد. به کسانی که خدمات سئو را اجرایی می کنند, سئوکار می گویند.

به طور کلی خدمات سئو شامل پنج اصل مهم زیر است.

 

خدمات سئو سفید چیست؟

خدمات سئو سفید به کارهایی گفته می شود که در جهت مقررات موتورهای جستجو انجام می شود و در آن از تکنیک های حبابی و غیر عادی استفاده نمی شود.

موتورهای جستجوی هوشمند مانند گوگل همواره به دنبال آن هستند تا بهترین نتایج را در اختیار کاربران بگذارند. خدمات سئو سفید راهکارهایی از بهینه سازی وب سایت ها را با توجه به مقررات موتورهای جستجو در اختیار صاحبان سایت ها قرار می دهد تا ماندگاری بیشتری در نتایج برتر داشته باشند.

 

خدمات سئو سیاه چیست؟

خدمات سئو سیاه هم به مجموعه کارهایی گفته می شود که از تکنیک های غیر عادی برای گول زدن موتورهای جستجو استفاده می کنند.

ممکن است خدمات سئو سیاه یا کلاه سیاه به صورت موقت منجر به بهبود رتبه سایت و هدایت ترافیک به سوی سایت شود, اما ماندگاری آن به شدت کوتاه است و بعد از لو رفتن این تکنیک ها توسط موتورهای جستجو, وب سایت هایی که با این روش ها بالا آمده اند جریمه می شوند و به رده های پایین تری نزول می کنند.

 

چرا  کسب و کارها به خدمات سئو نیاز دارند؟

در حالت کلی تکنیک های تبلیغاتی را می توان به چند نوع طبقه بندی کرد:

یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات استفاده از سئو است. سئو دارای سه خصوصیت برتر در بین سایر تبلیغات است.

اول اینکه سئو یا بهینه سازی سایت هدفمند است, در صورتی که بقیه روش های تبلیغاتی دارای هدف روشنی نیستند.

دوم اینکه سئو دارای ماندگاری زیادتری است, در صورتی که همه روش های تبلیغاتی همین که دوره بازه تبلیغات تمام شد, دیگر دیده نمی شوند.

سوم اینکه سئو دارای هزینه های پایین تری به نسبت سایر روش های تبلیغاتی است.

این سه خصوصیت, تبلیغات سئو را از همتاهای تبلیغاتی دیگر یک سر و گردن بالاتر و برتر قرار می دهد.

 

چگونه به شرکت های خدمات سئو اعتماد کنیم؟

اعتماد به افراد یا شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو حرف اول را می زند. برای جلب اعتما نسبی نخست باید شرکت ارائه دهنده خدمات سئو را بررسی کنید و ببینید خود آن شرکت در نزد موتورهای جستجو چه جایگاهی دارد.

در صورتی که ترافیک خوبی از سوی موتورهای جستجو داشت، باید به سراغ نمونه کارهای سئو آن شرکت بروید و بفهمید همان کاری را که برای خود انجام داده، برای مشتری های خود هم انجام داده است یا نه.

دانستن اصول سئو به شما کمک خواهد کرد تا خواسته هایی منطقی از کارشناس سئو داشته باشید و بتوانید هزینه های اعلام شده از سوی او را تحلیل کنید.

برای دانستن اصول سئو بهتر است سری به منابع معتبر آموزش سئو بزنید یا در کارگاه های تخصصی ای که در این باره تشکیل می شود شرکت نمایید.

با دانستن اصول سئو و آشنایی با خدمات سئو، موفقیت پروژه خودتان را افزایش خواهید داد بهترین نتیجه را از همکاری با متخصص سئو دریافت خواهید کرد.

با بررسی این موارد اگر بخواهید با آن شرکت همکاری کنید بهتر است برای تضمین خدمات وارد قرارداد شوید. اما این نکته را به خاطر بسپارید که فقط موتورهای جستجو، سایت شما را ارزیابی کرده و رتبه سایت تان را معلوم می کنند. پس در بسیاری موارد تضمین رتبه ای خاص توسط افراد عملا غیر ممکن است.

 

هزینه خدمات سئو

تعیین هزینه خدمات سئو به اندازه ترافیک کلمات کلیدی وب سایت شما و به سختی و راحتی آنها وابسته است. ممکن است هزینه خدمات سئو برای کلمه های خاصی متفاوت باشد.

هزینه خدمات سئو غالبا به وسیله ابزار Google Planner بررسی می شود. این ابزار مقدار ترافیک و جستجوی کلمه های کلیدی وب سایت خود را در عرض یک ماه خواهید دانست.

 

اصلی ترین خدمات سئو

شرکت هایی که خدمات سئو انجام می دهند, فعالیت های مستمر و یکپارچه ای را برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو انجام می دهند. در ادامه سعی می کنیم اصلی ترین و مهمترین خدمات سئو را به صورت خلاصه بیان کنیم.

 

خدمات سئو در زمینه سئو تکنیکال

 

خدمات بازاریابی محتوا در پروژه های سئو

 

خدمات سئو در زمینه لینک سازی

 

خدمات سئو در زمینه سئو محلی

 

ارائه مشاوره سئو برای پروژه های بزرگ

خیلی از شرکت های معتبر و وب سایت های قدیمی اینترنتی، خود دارای تیم های حرفه ای در زمینه تولید محتوا، برنامه نویسی و سئو می باشند. در این حالت اجرای هر یک از این موارد به وسیله کارشناس سئو کاری سخت است.

به همین خاطر برای بهبود این سایت ها و سئو بهتر نیاز است تا هر دو گروه همکاری و تعامل تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

در این پروژه ها کارشناس سئو نقش مشاور را بر عهده خواهد داشت و تمامی کارهای انجام شده و کارهایی که قرار است برای بهبود وضعیت سایت انجام شود را مدیریت خواهد کرد و تمامی موارد کاربردی و عملی را برای گروه های مربوطه در هر قسمت خواهد فرستاد.

برای گرفتن نتیجه بهتر از مشاوره سئو باید آموزش تخصصی به نیروهای اجرایی داده شود. با در نظر داشتن اینکه خواسته های مشاور به وسیله گروه های تولید محتوا و تخصصی خود مجموعه اجرایی خواهد شد, بنابراین بهتر است نظارت مستمر و تعامل خوبی بین آن ها برقرار شود.

پس توصیه می شود قبل از هر گونه اجرایی, جلساتی حضوری جهت آموزش های اولیه درباره سئو به هر گروه داده شود و بعد از آموزش کامل اجرای دستورات مشاوره ای انجام شود.